Information
 
Shopping Cart
0 items
 
Advertisement
 

Sabun, Rumpai Laut dan Eyes Mask

Sabun, Rumpai Laut dan Eyes Mask
Click to enlarge
Price: RM21.00
Availability: In Stock
Model: Kesihatan dan Kecantikan
Average Rating: 5 out of 5 Stars!


Share This
 
SABUN ASLI RUMPAI LAUT

100% tiada bahan kimia dan pengawet hanya melalui proses penghabluran kepekatan tinggi. Sesuai untuk semua jenis kulit walaupun kulit anda amat sensitif. Dihasilkan dari ekstrak Rumpai Laut gred terbaik ditapis sebaik mungkin agar kotoran atau sisa rumpai laut tidak melekat pada sabun, sedikit lemak tumbuhan, sebatian alkali (sebagai agen penyingkiran kotoran), sedikit pewangi asli dan klorofil untuk pewarna hijau. Khasiat sama dengan rumpai laut kerana ianya dihasilkan dari rumpai laut sebenar. Untuk kesihatan dan kecantikan yang optimum anda digalakkan makan bersama rumpai laut. InsyaAllah anda akan sihat dan kelihatan muda 5 - 15 tahun dari usia sebenar

BUAT APA BAYAR LEBIH BELI PRODUK MAHAL-MAHAL SEDANGKAN SABUN RUMPAI LAUT INI DAPAT
 
Mencantikkan, melicinkan, mencerahkan kulit muka/badan 
Mengecilkan Liang pori
Menegangkan payudara 
Melembapkan kulit wajah bagi yang berkulit kering
Mengecutkan jerawat
Mengurangkan whitehead dan blackhead
Tahan lama sehingga 1 - 3 bulan 
Solekkan anda lebih sempurna dan tahan lama kerana muka anda kurang berpeluh dan berminyak 
 Atasi masalah kelemumur dan rambut gugur dalam masa yang singkat
 
 
 


 

 

 

FAKTA SABUN RUMPAI LAUT INI:

Dibuat oleh makcik saya secara tradisional tanpa mesin moden, pengawet dan pewarna tiruan

Tahan lama sehingga 2 bulan. Boleh sapu di muka, badan dan digunakan sebagai shampoo rambut
Padat dan tidak mudah lembik bila terkena air  
Kadang-kadang ada bintik-bintik air seakan sabun berpeluh jika ditinggalkan semalaman. Itu disebabkan sabun saya asli, sel-sel rumpai masih hidup dan menghasilkan air.
Menghasilkan buih yang halus seakan krim, sangat lembut dan tidak merosak kulit anda.
Warna hijau semakin berkurangan jika terdedah kepada cahaya kerana bahan asli sifatnya mudah bertindakbalas dengan cahaya. Kalau pewarna tiruan warnanya akan kekal kerana tiada tindakbalas dengan cahaya.
Bau wangi jika anda cium rasa amat selesa kerana ianya wangian aromaterapi.
Bila anda gosok secara lembut dengan kuku bintik-bintik kecil(kotoran minyak tepu) akan keluar dari kulit muka anda dengan mudah

 

 

Yang perlu tahu tentang rumpai laut

Selama ini anda diperkenal dengan 3 jenis rumpai laut iaitu AA, AAA dan AAAA. Biar saya terangkan secara ringkas tentang gred rumpai laut. Gred AA adalah rumpai laut yang sangat sesuai untuk  dibuat sabun dan kosmetik kerana kandungan kolagen, zat dan mineral sesuai untuk kulit. Gred AAA adalah rumpai laut yang sesuai untuk dimakan kerana kandungan kolagen, zat dan mineral yang sangat sesuai untuk tubuh. Sila baca kajian dari UMS tentang rumpai gred AAA. Gred AAAA, tiada satu kajian pun membuktikan gred AAAA adalah rumpai laut terbaik. Ini semua propaganda penjual untuk menaikkan harga. Tapi cuma ada satu kajian mengatakan rumpai laut dari Kunak lebih bermutu. Kalau anda tak percaya beli sabun gred AA, AAA dan AAAA. Cari 3 orang sukarelawan yang penuh jerawat di muka. Bagi mereka sabun berlainan gred. InsyaAllah sabun gred AA jerawat cepat hilang, kulit lebih anjal dan lebih selesa digunakan. Nasihat saya kalau beli sabun rumpai laut cari yang bersih dan tiada sisa rumpai laut kerana sisa rumpai laut di dalam sabun akan bertindak seperti berus periuk, membuat kulit anda makin kasar.

Nak tahu kenapa kebanyakan pembeli saya akan ulang beli sabun dari saya dan ada yang jadi pengedar ….???? Anda nak tahu kenapa, belilah satu…. rasakan perbezaannya
 

Info ringkas cara membeli sabun rumpai laut

Pastikan sabun yang anda beli tidak ada sisa rumpai laut.

Jika anda guna dalam seminggu tiada perubahan pada wajah/kulit hentikan penggunaannya

Jika ada berlaku alahan seperti kulit merah-merah atau sebagainya buang aje sabun tu

Jangan beli sabun warna-warni kecuali warna itu dari sumber asli

Jangan tertipu dengan harga murah sabab mungkin kandungan rumpai laut sikit

Pastikan sabun dari ekstrak rumpai laut AA sebab gred lain lebih sesuai untuk dimakan

Jangan tertipu dengan gred sebab mutu sabun ditentukan oleh perairan bukan warna. Kalau perairan bersih rumpai laut dihasilkan adalah bermutu

Pastikan sabun tidak mudah larut bila direndam

Pastikan sabun rumpai laut diambil dari cairan/estrak rumpai laut yang telah dimasak bukannya rumpai laut yang dikisar halus untuk dijadikan sabun

Jangan beli sabun yang bercampur dengan vitamin kerana kebanyakkan vitamin adalah dalam bentuk sintetik kerana vitamin asli tidak akan tahan lama dalam sabun

 

Harga RM20.00 untuk berat 50g . Sabah/Sarawak RM26.00 Kos penghantaran percuma.

ORDER : Bank in ke Rafi Adi Bin Saharie. MBB 101106247199. SMS SABUN, NAMA, ALAMAT, KUANTITI, JUMLAH, WAKTU BANK IN KE 0136867924

Saya tak paksa anda beli dan saya taklah kata sabun saya baik tapi kalau anda tak yakin, anda boleh cuba dulu keberkesanan sabun ini. InsyaAllah dalam masa seminggu anda rasa perubahan pada wajah anda. Kalau nak cuba bank in RM2 saya akan poskan sepotong kecil untuk anda guna seminggu. Sabun saya tak ada cop KKM dan halal. Maklumlah makcik saya buat kecil-kecilan. Nak dapatkan pengesahan tak mampu. Mahal....... Tapi percayalah sabun ini halal dan tiada kesan sampingan. Dah ramai orang guna... tak pernah pun ada yang mukanya berubah jadi hodoh atau ada kesan sampingan malah mereka sangat puashati. InsyaAllah jika ada modal banyak saya akan usahakan dapatkan KKM dan sijil halal.

 

PERHATIAN:

Terdapat penyebaran dari individu-individu tertentu mengata bahwa rumpai laut tidak mengandungi kolagen. Harap anda tidak terpengaruh kerana kemungkinan besar disebarkan oleh pengusaha-pengusaha kolagen dari sumber lain seperti sarang burung Walit atau sebagai kerana cemburu dengan industri rumpai laut yang melebihi 4 bilion setahun di Malaysia. Sepert mana industri minyak Soya pernah mengfitnah minyak Kelapa Sawit boleh menyebabkan kanser. Kajian telah dilakukan oleh pakar-pakar dari UMS, British Medical Board, Howard dan banyak lagi dari pakar-pakar negara semua mengatakan rumpai laut mengandungi kolagen dan khasiat yang tinggi. Mustahil kajian mereka salah. Jika anda menerima penyebaran sebegini jangan like atau share kerana anda bersubahat menghancurkan industri rumpai laut. Perlu diingat industri rumpai laut 90% terdiri dari kaum bumiputra sedangkan sarang burung Walit 83% terdiri dari bukan bumiputera dan industri kolagen lain hampir 100% bukan bumiputera. Jadi jangan anda bantu hancurkan industri ini. Tolong like atau share info ini

PENGGUNA RUMPAI LAUT YANG SAYA AMBIL DARI INTERNET

 

TESTIMONI DARI PELANGGAN SAYA

1. Salam, saya ada beli sabun dari Mazni pengedar Rawang minggu lepas dan hasilnya menakjubkan.  Saya ingin menjadi pengedar. Tapi saya tiada modal yang besar. Bolehkah saya order sikit?  Intan 0176107645 Rawang.

2.  Saya mengalami kelemumur yang kronik. Rambut selalu gugur dan gatal-gatal. Setelah saya basuh rambut dan gosok kulit kepala saya dengan sabun. Dua minggu sahaja rambut saya tak gugur lagi dan kelemumur hilang sepenuhnya. Kulit saya nampak muda, Teman-teman saya pun perasan perubahan diri saya. Sebab itu saya yakin untuk pasarkan sabun ini.  Rafi 013.6867924 pembekal.

3.  Mula-mula saya beli untuk rumpai laut untuk isteri saya. Isteri saya sakit lutut. 2 minggu je isteri saya dah ok. Saya cadangkan Encik Adi letak barang-barang dia kat kedai saya. Tak sangka pulak sabun yang laku cepat. Dia orang kata bagus.  SY Cafe Tabung Haji.

4.  Sangat selesa guna. Lembut...... Hadidah 0137773111 Larkin.

5. Saya terima maklumbalas positif dari pelangan.  0132085502 Pengedar Rawang.

6. Baru 2 minggu guna ,jerawat saya dah hilang.  076631466 Siti SK Indahpura 1 Kulaijaya.

7. Hari ni saya nak order lagi. Stok ada tak? Yang lama dah habis. Customer puashati. SMS dari Izura Pengedar Paka

8. Saya baru pakai produk ini seminggu...memang puahati........ 0199390607

 

SMS TESTIMONI ANDA KE 0136867924.  TERIMA KASIH KERANA SOKONGAN ANDA

 

SILA DAPAT SABUN RUMPAI LAUT DI PENGEDAR ANDA. HARGA PADA HARGA PENGEDAR

PERSEKUTUAN PUTRAJAYA
(Maya 0122350259)    (Nurhuda 01111207450 Presint 9)
TERENGGANU
(Izura 0199282139 Paka)    (Syakira 0199628301 Dungun)    (Mazlida 0176966864 Chukai)     (Rahazni 0139269769 Gong Badak)

PERAK
(Ainul Aisyah 0194767229 Taiping)    (Moin 0135306836 Kemunting)    (Ashaniza 0172861334 Bagan Serai)     (Ena 0125278201 Telok Intan) 

JOHOR 
(Hadidah 0137773111 Larkin)    (Hamidah 0127220365 Majidee)    (Sahak 0197714260 Kulai)    (Kedai Gunting Rambut Taman Putri Kulai)    (SY Cafe Bangunan Tabung Haji JB)    (Raihan 0197153169 Tmn Daya)    (Haji Samuri Imam Masjid Ar-Rahman Taman Putri Kulai)    (Jamaliah 078952980 Air Tawar 1 Kota Tinggi)    (Elda  0127461674 Parit Raja Batu Pahat)    (D'alyeza Beauty 0177022167 Segamat)    (Hanifah 0186684036 Pasir Gudang)    (Hazrizan Felda Bukit Besar & Felda Ulu Tebrau)     (Zanariah 0177236571 Taman Indahpura)     (Restoren De'manis Taman Putri Kulai)     (Nuraihan 0145339617 Felda Simpang Waha Kota Tinggi)     (Marsiah 0127704673 Seri Medan Batu Pahat)     (Halim 0177107617 Jasmine Park Kulai)     (Rizal 0167840974 Taman Gunung Pulai)
NEGERI SEMBILAN 
(Rabaah 0124849954 Mambau)    (Hashimi 0132375600 Jelebu)     (Salina 0192126575 Seremban)
KEDAH
 
(Wan 0164628193 Sungai Petani)    (Ashaniza 0172861334 Bandar Baharu)

SELANGOR
(Shuanna 0135434645 Shah Alam)    (Chantique Enterprise 0109171821 Kajang)    (Azmah 0172278490/0132965861 Klang)    (Arabella Beauty Care 0126923739 Sungai Buluh)    (Wan Mazni 0132085502 Rawang)    (Puan Syam 0123788353 Ampang)    (Intan 0176107645 Sungai Buaya)    (Wan Zaleha 0192488840 Banting)     (Nor Haryani 0123062664 Subang)     (Puan Jue 0126468008 Petaling Jaya)     (Zura 0126468008 Kelana Jaya)
SARAWAK

(Zaina 0135705110 Kuching)
PERLIS
Tiada Pengedar

MELAKA
(Norshaida 0123441053 Bukit Katil)    (Khairil 0196541214 Klebang)    (Lily 0199501080 Bukit Baru)    (Zuraini 01112762739 Tmn Tambak Paya Permai)    (Faezah 0176808771 Bukit Piatu)     (Ghazali 0176425210 Masjid Tanah)  
PAHANG
(Rushidah Beauty 0139229373/0139277286 Temerloh)    (Nur Far Beauty 0139513088 Kuantan)   
WILAYAH PERSEKUTUAN
(Mohd Aseri 01115770384 Kuala Lumpur)   

KELANTAN

(Che Mariah 0139047847)
PULAU PINANG
Tiada Pengedar

SABAH
 (Norhayati 0196102715 Lahat Datu)    (Hairi 0138804974 Tawau)


PENGEDAR DIPERLUKAN MODAL KECIL UNTUNG LUMAYAN.

PERTANYAAN HARGA BERDASARKAN KUANTITI

TAIP SABUN KE 0136867924. SAYA AKAN BERI MAKLUMBALAS SEGERA

JUMLAH TERJUAL SETAKAT 14/02/2014 : 4673 Biji
PENGEDAR TERKINI : Rizal Taman Gunung Pulai


KELEBIHAN KOLAGEN ASLI
Menghilangkan kedutan & kulit kendur. Melaraskan berat badan & hormon. Meningkatkan sistem imun & metabolisme badan. Memejalkan payudara, otot & punggung. Menyihatkan rambut & kuku. Menguatkan sistem abdomen & memelihara kalenjar tiroid. Kurangkan selulit. Memberi tenaga. Melancarkan peredaran darah, Kurangkan sakit bahu & belakang. Menguatkan tulang & sendi, menjauhi artritis & osteoporosis. Meningkatkan sel rawan, ligamen & otot. Merawat penyakit gout. Mencegah kanser. Menurunkan tekanan darah tinggi. Meningkatkan fungsi penghadaman, merawat gastric. Anti bakteria. Merawat anemia. Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh. Menyerap lebihan garam dalam tubuh. Melicin, menegang & menghaluskan kulit. Mempercepatkan pengecutan jerawat & menghapuskan parut. Merangsang penghasilan sel-sel baru kulit. Menyembuhkan luka. Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis). Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas. Memberikan rasa kenyang (diet). Mengurangkan sembelit/buasir.
Nutrisi kolagen 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu, Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 tapi lebih 24% kolagen @ bersamaan 2 keping sarang burung layang2. Lebih 37% kalsium daripada hati ikan. Anti oksida lebih kuat dari vitamin C. Lebih vitamin A dari Beta Carotine. Lebih hebat dari daging lembu. Lebih banyak protin dari susu. Omega 3 dan 6 lebih berkali-kali ganda dari hati ikan. Serat yang tinggi. Mengandungi Magnesium, Potasium, Vitamin B6 dan B12. PH bernilai 7.6 (Natural). Lebih berkesan dari SK II – Kajian Doktor Chiraz Bogeida(British Medical Board)


Peringatan : Kebanyakkan produk di pasaran adalah dalam bentuk campuran dan kemungkinan ada bahan kimia supaya dapat memberi kesan serta-merta dan peratus kolagen sikit aje. Saya jual 100% kolagen asli, murah di pasaran dan gred terbaik dari perairan Sabah. Saya tidak menambah apa-apa bahan untuk menambah keberkesanan


Kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan & lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen.Ketika usia 25 tahun ke atas, kolagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5 peratus setahun & sehingga usia 45 tahun, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30 peratus daripada kolagen semulajadi menjadikan kita semakin tua.




BERITA TENTANG RUMPAI LAUT

Warga Jepun Miliki Jantung Sihat dengan Rumpai Laut

Dublin: Jepun terkenal dengan warganya yang gemar bekerja keras dan memiliki stamina kuat..

Apa rahsianya? Lihatlah menu makanan warga Jepun yang selalu dihiasi dengan makanan hijau rumpai laut. Si hijau yang lembut ini terbukti dapat melindungi jantung.

Demikian hasil penelitian yang dilakukan oleh para pakar di Pusat Penyelidikan Makanan Teagasc, Dublin, Ireland, baru-baru ini.


Rumpai laut dapat membantu menstabilkan tekanan darah sehebat ubat yang biasa digunakan untuk menurunkan tekanan darah. Ia juga dapat mencegah serangan jantung dan juga stroke.

Kandungan protein tinggi yang dikenali dengan sebutan peptida bioaktif adalah kuncinya. Kandungan protein tersebut setara dengan jumlah protein yang terkandung dalam susu. [Jurnal Agricultural and Food Chemistry.]

Rumpai laut boleh lawan virus selsema
Berita Harian


Tokyo: Seorang ahli penyelidik Jepun mendakwa, anggota pasukannya mendapati satu bahan daripada rumpai laut melawan virus selesema secara lebih berkesan dan memeberi kurang kesan sampingan berbanding ubat yang sedia ada. Bahan itu yang menghentikan proses pembiakan virus mungkin juga berkesan bagi melawan penyakit lain seperti Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit (Aids), kata Yuto Kamei, penolong professor bioteknologi marin di Universiti Saga, selatan Jepun.

“Kami harap penemuan ini akan membawa kepada penciptaan ubat selesema baru. Kami baru melakukan ujian terhadap virus selesema. “Tetapi, ini juga mungkin membawa kepada usaha menghasilkan ubat bagi penyakit lain seperti Aids,” kata Kamei. Anggota pasukan Kamei mengasingkan satu bahan dipanggil MC26 daripada ‘sargassum piluliferum’, sejenis rumpai laut berwarna coklat di perairan cetek yang biasa ditemui di sepanjang pantai selatan Jepun.

Menggunakan sel yang diambil dari binatang dan ikan, anggota pasukan Kamei mengesahkan bahawa MC26 berkesan melawan virus selesema dengan menggunakan hanya satu pertiga daripada dos ‘amantadine hydrochloride’, ubat selesema biasa. “Amantadine hydrochloride’ menyebabkan kesan sampingan yang biasanya menyebabkan rasa mual, kata Kamei. “Ujikaji kami sehingga ini menunjukkan bahawa kesan sampingan MC26 kurang daripada amantadine,” katanya.

Beliau mengakui memerlukan masa bertahun-tahun untuk membangunkan ubat selesema baru itu. “Kami memberi tumpuan kepada penyelidikan kami terhadap selesema kerana ia penyakit biasa dan kami yakin pasaran ubat melawannya adalah besar dan sedia ada. “Bagaimanapun, mengenai kemungkinan bahan itu melawan virus lain termasuk Aids mungkin perlu disahkan menerusi ujian lanjut,” kata Kamei. Selesema mengancam kira-kira satu billion orang tua dan tidak upaya di seluruh dunia, menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO). Hanya 250,000 orang diberi vaksin selesema setiap tahun dan hampir 500,000 lagi maut setiap tahun kerana selesema. – APF




Kajian Rumpai Laut Oleh UMS

Hasil kajian daripada seorang penyelidik daripada Universiti Malaysia Sabah, Profesor Ismail Abdul Rahman telahpun diiktiraf oleh Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia(LKIM) dimana beliau merupakan salah seorang penyelidik dalam Projek Pembangunan Industri Rumpai Laut Negara.

Setakat januari 2009, telah dikenal pasti sejumlah 1067 jenis produk dapat dihasilkan dengan rumpai laut. Antara produk tersebut adalah sebagai bahan makanan kesihatan, perubatan, industri kimia, cat, kecantikan dan lain-lain. Permintaan (demand) rumpai laut adalah sangat jauh berbanding penawaran (supply), oleh itu potensi industri ini adalah sangat cerah.

Kajian Pure Marine Collagent Eucheuma Cottonni

Spesis rumpai laut yang paling lengkap dan serasi dengan tubuh badan manusia adalah Eucheuma Cottonni.

Komposisi Pemakanan Eucheuma Cottonni

Oleh: P. Matanjun, S. Mohamed, K. Muhammad & N. M. Mustapha (University Sains Malaysia, Sabah, University Puetra Malaysia, Serdang)

Serat Pemakanan, Karbohidrat, Protein, Asid Lemak, Garam Elektrolit, Garam Mikro, Vitamin B Kompleks, A, C, D dan lain lain lagi.

Serat Pemakanan: 25.05%

a) Serat Larut – 18.25% – Agar, Carrageenan, Sulfated Xylans dan lain lain lagi.

b) Serat Tidak Larut – 6.80% – Cellouse, Mannans.


Faedah Dan Aplikasi

Kebanyakan Serat Terlarut berkesan untuk merendahkan paras kolesterol dan paras gula dalam darah, amat sesuai untuk mencegah penyakit jantung. Serat Terlarut juga dilihat sebagai makanan yang mempunyai fungsi baik bagi mencegah gejala metabolisma gula, amat berkesan untuk mencegah Diabetes. Manakala kesan Serat Tidak Larut lazimnya mempercepatkan pergerakan saluran penghadaman.

Serat Pejal – 5.91%

Seperti kanji Floridean, Iso-Floridoside, Sorbitol.

Sorbitol dirujuk sebagai pemanis pemakanan kerana ia memberi tenaga 2.6 kilokalori (11kilojoules /gram). Ia juga bertindak untuk menarik air ke dalam usus besar bagi merangsang pergerakan usus serta pembuangan sisa pepejal. Amat berguna bagi pembersihan usus , khususnya untuk mencegah perut buncit dan obesiti.

Pakar perubatan menganggap perut buncit sebagai sarang penyakit! Semua penyakit bermula dari perut. Jika tembolok dilayan dengan sepenuhnya, perut yang besarnya hanya sebesar penumbuk, tidak mampu menjalankan tugasnya dengan sempurna, akibatnya, makanan tidak dapat dicerna sepenuhnya, malah akan terperap, mereput dan membusuk.

Hasilnya sembelit, nafas berbau, peluh berbau dalam jangka masa panjang wujudlah pelbagai penyakit kronik seperti Diabetes, Obesiti, dan kemuncaknya, Barah.

Eucheuma adalah sejenis spesis rumpai laut yang tumbuh liar dalam kelompok yang banyak terutamanya di negeri Sabah, Malaysia Timur. Ianya bleh didapati tumbuh dalam air yang tenang atau medium air yang bergerak perlahan. Kajian saintifik menunjukkan Eucheuma mengandungi bahan berguna yang boleh digunakan dalam proses asas bio-kemikal dan bio-teknologi. Teknologi memelihara dan membangunkan rumpai ini masih dibangunkan lagi untuk mendapatkan hasil yang tinggi dan kualiti yang terbaik.



BAHAYA KOLAGEN YANG BERCAMPUR DENGAN VITAMIN C

Kini ramai yang mengambil suplemen sebagai tambahan kepada nutrisi harian. Ini adalah kerana pelbagai faktor sekeliling yang menyebabkan sesetengah orang berpendapat “Saya perlukan suplemen”. Walau bagaimana pun, adakah anda benar2 perlukan suplemen? Dan, adakah anda memerlukan suplemen yang anda sedang ambil itu? Maksud saya, vitamin sintetik (sekiranya ada).
Ramai orang yang telah bertukar dari vitamin sintetik, atau vitamin yang tidak diketahui adakah ia natural atau sintetik; bila cuba vitamin Shaklee, mereka mengakui “lain”. Apa yang lainnya?
Ya pasti lain antara bunga asli dengan bunga plastik.

Namun, perbezaannya bukan setakat itu saja. Vitamin sintetik memberi kesan lebih dari cuma “sintetik”.


Dalam satu kajian yang dibuat oleh University of Leicester, London, 500 mg vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama mereka juga menghasilkan radikal bebas!

Kajian berkaitan juga pernah dibuat oleh seorang profesor dari Mount Sinai School of Medicine, New York tentang kerosakan yang dibuat oleh vitamin C sintetik ini. Beliau berkata bahawa Vitamin C sintetik adalh tidak sama langsung dengan vitamin C dalam buat sitrus, yang mana vitamin C dalam buah bertindak sebagai antioksidan. Manakala vitamin C dalam suplemen sintetik ni adalah agen radox- yakni bertindak sebagai antioksidan pada masa yang sama sebagai pro-oksidan. Akibatnya, ia menyebabkan kerosakan sel seterusnya kerosakan DNA.

Vitamin C sintetik adalah asid askorbik yang dibuat dalam makmal tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar kerana ia cuma ada asid askorbik tanpa komponen2 lain vitamin C seperti bioflavonoids, rutin dan lain-lain.

Jadi, sila berhati-hati dalam pemilihan suplemen. Pilihlah suplemen semulajadi kerana ia diperbuat dari sumber vitamin C yang asli, bukan semata-mata asid askorbik. Kajian menunjukkan asid askorbik tidak memberikan kesan seperti vitamin C tanpa kehadiran bioflavonoids dan komponen2 lain. Kebanyakkan vitamin di pasaran adalah sintetik


KHASIAT KOLAGEN

Jenama penjagaan kecantikan saban hari mendedahkan ramuan yang dahulunya disimpan sebagai rahsia industri, terutamanya apabila permintaan pengguna semakin tinggi dari segi keberkesanan dan kejelasan kandungan produk.

Bukan itu sahaja, malah pakar bedah kosmetik turut tidak ketinggalan setelah dokumentari televisyen di seluruh dunia menyiarkan proses dan aktiviti yang terlibat ketika pembedahan, langkah demi langkah.

Kini, ramuan khas seperti kolagen, yang juga digunakan secara meluas dalam pelbagai barangan penjagaan kecantikan, bukan lagi sesuatu yang baru, terutamanya di kalangan mereka yang arif dan mementingkan kecantikan.

Kolagen merupakan ramuan yang lazimnya terkandung dalam kebanyakan produk awet muda.

Kajian klinikal telah menunjukkan keberkesanan kolagen mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan, serta memastikan keanjalan dan kesegaran kulit.

Bagaimanapun, ramai yang cuma mempunyai pemahaman terhad tentang kolagen dan tidak sedar akan potensi sepenuhnya terhadap badan kita, mahupun bantuan kecantikan.

Mendalami kolagen

Sebenarnya, kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan.

Lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen, memberikan struktur kepada badan, melindungi dan menyokong tisu-tisu lembut serta menyambungkannya dengan tulang badan.

Ketika usia remaja dan awal 20-an, terdapat pertumbuhan hormon yang aktif bagi menyokong pertumbuhan struktur dan menggalakkan perkembangan otot, tendon dan ligamen.

Kolagen digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru.

Ketika usia 25 tahun dan ke atas, kolagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5 peratus setahun.

Sehingga usia 45, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30 peratus daripada kolagen semula jadi.

Memandangkan kepentingan kolagen terhadap struktur badan, kejadian ini dianggap agak memudaratkan, ditambah pula dengan kadar pengurangan pertumbuhan hormon.

Dari perspektif pakar terapi kecantikan, penyusutan ini akan menimbulkan kesan yang ketara ke atas kulit, iaitu kulit mula hilang keanjalan semulajadinya dan tanda-tanda awal kedutan mula jelas apabila mencapai pertengahan umur 20-an.

Tambahan pula, pengurangan kolagen boleh mengganggu bahagian badan lain, terutamanya dalam penjanaan semula tisu-tisu lembut.

Apabila kolagen dalam tisu lembut semakin berkurangan, ini mengakibatkan kesukaran pengangkutan toksin dari sel ke sistem limfa.

Ia juga menghalang pergerakan nutrisi dan hidrasi yang mempunyai kesan ke atas kesihatan keseluruhan, langsung mempengaruhi keadaan kulit dan sel lain. Pada masa yang sama, keadaan tulang, kuku dan rambut akan turut menunjukkan tanda-tanda awal penuaan.

Apa pula berita baiknya? Susutan kolagen kini boleh diganti menerusi proses yang dipanggil kaedah sintesis kolagen (collagen synthesis).

Terapi sintesis kolagen

Menurut laporan daripada Sekolah Perubatan Harvard, pengambilan kerap makanan tambahan kolagen mampu menggantikan kolagen yang hilang dalam badan, serta merangsang penjanaan kolagen baru.

Satu lagi penyelesaian yang lebih radikal merupakan terapi suntikan kolagen, apabila wanita dan lelaki memilih bahagian tertentu bagi suntikan yang menunjukkan kesan serta-merta.

Tidak kira apa jua kaedah penggunaannya, sebenarnya kolagen hanya boleh diserap ke dalam badan dalam bentuk molekul ringan yang cuma boleh diperoleh daripada 100 peratus protein kolagen terhidrolisis tulen (hyrolysed collagen protein, HCP).

Oleh itu, kualiti HCP amat kritikal bagi memastikan proses penggantian kolagen yang berkesan.

HCP merupakan kolagen tulen yang telah diproses daripada sumber semula jadi, menyumbangkan asid amino yang diperlukan badan.

Sehingga kini, kebanyakan kolagen diekstrak daripada sumber biomarin (ikan jerung), burung (ayam) atau bovin (lembu), tetapi ketiga-tiga sumber mengandungi tahap penyerapan dan keberkesanan sintesis kolagen yang berlainan.

HCP daripada rawan jerung selalunya dijual pada harga yang tinggi, dengan kandungan kalsium berlebihan yang mempengaruhi tahap penyerapannya.

Kolagen tumbuh-tumbuhan pula, biasanya protein soya, mempunyai struktur yang berlainan berbanding kolagen haiwan, dan dengan itu lebih sukar untuk menyerap ke dalam sel badan manusia.

Kolagen bovin setakat ini mempunyai keberkesanan yang lebih mujarab kerana strukturnya yang hampir dengan badan manusia, dan juga kandungan kalsium yang rendah.

Oleh kerana sifat-sifatnya ini, kolagen bovin mampu menawarkan kadar penyerapan sebanyak 80 peratus, membolehkan sintesis kolagen yang efektif dalam badan.

Hasil kekuatan teknologi, kolagen kini boleh diekstrak, diasing, dipadat dan disulingkan ke dalam bentuk yang paling tulen. Hasilnya, HCP atau ringkasnya sumber kolagen yang paling tulen, tanpa bendasing kimia atau asidik.

Kualiti kolagen sendiri turut mempengaruhi tahap penyerapannya. Ini diukur dalam tahap Bloom, ukuran bagi menentukan kualiti kolagen.

Untuk menggambarkan proses ini, cuba bayangkan proses perahan tebu, yakni jus daripada perahan pertama merupakan hasil yang paling tulen, serta mengandungi rasa dan kualiti terbaik. Air boleh ditambah agar mendapat lebih banyak perahan, dan gula boleh dimasukkan untuk memperbaiki rasa.

Ekstrak kolagen menuruti prinsip yang sama, dan kolagen pada tahap ekstrak pertama adalah yang paling tulen dan memiliki kadar Bloom tertinggi, iaitu Bloom 300.

Kaedah yang digunakan bagi menyaring kolagen amat penting untuk memastikan kehadiran Bloom, atau kualitinya.

Kolagen Bloom 300 dihasilkan menerusi proses yang mengambil masa selama tiga bulan, iaitu 12 bulan lebih lama berbanding proses asidik digunakan di pasaran.

Jelasnya, kebanyakan produk hari ini mengandungi kolagen yang berbeza dari segi tahap Bloom. Sesetengah produk pula langsung tidak mengandungi nilai Bloom.

Pengambilan kolagen bukan sahaja dapat membantu mengekalkan kecantikan dan mengawet muda, tetapi juga kajian turut membuktikan kekayaan faedahnya terhadap kesihatan kita.

Kini, kolagen bukan sahaja digunakan dalam pelembab kulit dan serum kecantikan, malah merupakan ramuan penting dalam pelbagai barangan seperti syampu dan pemakanan pengurusan berat badan.

Oleh sebab kolagen membentuk 75 peratus daripada kulit badan, kehadiran kolagen amat penting untuk membina dan mengekalkan kulit yang sihat.

Susutan kolagen yang melembabkan pembentukannya bukan sahaja menyebabkan perkembangan kedutan dan kulit yang kelihatan tua, tetapi juga membantut proses pertumbuhan sel dan pembaharuan kulit. Akibatnya, kulit kehilangan serinya dan menjadi tidak bermaya.

Kini, para fanatik kecantikan terutamanya sedar akan penggunaan kolagen menawar, mengekal dan juga mengembalikan kekuatan dan ketahanan kulit bagi memastikan wajah yang kelihatan muda.

Oleh sebab fungsinya yang dapat menyokong kulit kita, kolagen mengukuh dan meningkatkan keanjalan kulit, tanpa perlu menjalankan operasi face-lift.

Selain itu, dengan memastikan penjanaan semula kolagen dalam badan yang menyumbang kolagen yang diperlukan kulit juga membantu pengisian sel kulit dan menggalakkan pemulihan cepat apabila berlakunya kecederaan, terutamanya luka yang bakal menyebabkan parut.

Oleh sebab itu, kolagen amat mujarab untuk menghalang parut yang berpunca daripada jerawat.

Hasil kajian Klinik Perubatan Universiti Wurzburg di Jerman pada tahun 1995 menunjukkan, penggunaan jangka panjang kolagen meningkatkan kestabilan dan ketahanan struktur protein.

Ini memperbaiki kualiti kuku rapuh dan menghalang keguguran rambut. Ini menjelaskan kenapa kolagen didapati dalam syampu komersial, selain daripada kenyataan bahawa kolagen turut merupakan antara ramuan penting yang menentukan kepekatannya.

Ketika tidur, asid amino yang dihasilkan oleh kolagen digunakan oleh badan untuk membina tisu otot.

Apabila badan mendapat khasiat daripada protein kolagen ini, ia menguatkan lagi tisu otot nipis bagi membantu pembinaan bentuk badan dan otot yang lebih kukuh, jelas dan menarik.

Kini, terdapat banyak produk pengurusan berat badan yang mengesyor pengambilan kolagen sebelum waktu tidur.

Prof. R. Moskowitz, Pengarah Institut Artritis Universiti Cleveland dan Presiden Persatuan Penyelidikan Osteoartritis Antarabangsa menawarkan bukti selanjutnya berkenaan keberkesanan kolagen dalam rawatan osteoartritis.

Penyelidikan Moskowitz juga menunjukkan kolagen mampu mengurangkan kesakitan dan melancarkan pergerakan sendi bagi mereka yang sedang menghidapi osteoartritis.

Sesetengah kajian bebas dari Jerman dan Czechoslovakia turut mencadangkan pemakanan 7 hingga 10 gram kolagen sehari, selama 30 hingga 90 hari akan mengurangkan kesakitan dan ketegangan akibat artritis.

Kini, pakar dan saintis sedang menjalankan lebih kajian dan penyelidikan ke atas kolagen dari pelbagai sudut kerana khasiatnya kepada kesihatan kita.

Hakikatnya, kepentingan kolagen dalam badan hampir bersamaan dengan memastikan badan memperoleh kandungan air bagi kelembapan yang berpatutan.

 

KOLAGEN UNTUK BAWAH MATA

KANDUNGAN UTAMA:NATURAL EXTRACTS, PURRIFIED WATER, COLLAGEN, HYALURONIC ACID, PROVITAMIN B5, CELL GROWTH FACTOR

Khasiat:
- MENJADIKAN KULIT SEKITAR MATA LEMBAB DAN TEGANG
- MEMBANTU MENGURANGKAN GARIS GARIS HALUS SEKITAR MATA
- MEMBANTU MENGURANGKAN KESEMBABAN MATA @ EYE-BAG
- MEMBANTU MENGURANGKAN KESAN HITAM DI BAWAH MATA
- MENJADIKAN MATA DAN KULIT DI SEKITAR MATA SIHAT DAN SEGAR.



(JANGAN BUANG AIR DI DALAM PAKET KERANA AIR TERSEBUT ADALAH CAMPURAN KOLAGEN. BOLEH DISAPU SEKELILING MATA ANDA).


PERHATIAN : SAYA JUAL EYE MASK GRED HIGH QUALITY SAHAJA. KERANA IANYA SANGAT BERKESAN DALAM MASA YANG SINGKAT. DI PASARAN ADA 3 JENIS HIGH, MEDIUM DAN LOW QUALITY. HATI-HATI BILA MEMBELI, JANGAN TERTIPU.

Harga RM1 untuk sepasang. Pos laju RM6 tanpa mengira kuantiti

ORDER : Bank in ke Rafi Adi Bin Saharie. MBB 101106247199. SMS EYE, NAMA, ALAMAT, KUANTITI, JUMLAH, WAKTU BANK IN KE 0136867924

 

 

 

 

RUMPAI LAUT UNGU

 

Harga 100g untuk warna ungu (E-Contonii), harga RM15.00 Pos Laju percuma.

ORDER : Bank in ke Rafi Adi Bin Saharie. MBB 101106247199. SMS UNGU, NAMA, ALAMAT, KUANTITI, JUMLAH, WAKTU BANK IN KE 0136867924

<

Write Review
Your Name:


Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad            Good

Enter the code in the box below:

There are no additional images for this product.